Close
Logo

Om Os

Cubanfoodla - Denne Populære Vin Ratings Og Anmeldelser, Ideen Om Unikke Opskrifter, Information Om Kombinationerne Af Nyhedsdækningen Og Nyttige Vejledninger.

Kultur

Hvorfor er orangevin pludselig overalt?

Alligevel orange vin har eksisteret i århundreder, er det stadig lidt af en gåde for mange drikkende. Så hvad er denne ravfarvede vin, og hvordan produceres den? Og hvorfor har vi set mere og mere af det dukke op på menuer på restauranter og barer i løbet af de sidste par år?



Jeg satte mig ned med Doreen Winkler for at finde ud af det. Winkler er sommelier, appelsinvinekspert og grundlægger af Orange Glou , den eneste mursten-og-mørtel-vinbutik i verden, der udelukkende er dedikeret til kategorien.

Du kan måske også lide: 8 orange vine vi elsker lige nu

Lyt, når Winkler forklarer oprindelsen af ​​appelsinvin, og hvordan den gamle stil er produceret. Hun retter også op på, hvorfor hun hader, at det bliver omtalt som trendy, og om orangevin er det samme som naturvin. Til sidst fortæller hun, hvorfor restauranter i stigende grad tilføjer orange vine til deres vinprogrammer.



  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo


Afskrift af episode

Transskriptioner genereres ved hjælp af en kombination af talegenkendelsessoftware og menneskelige transskriberinger og kan indeholde fejl. Kontroller venligst den tilsvarende lyd, før du citerer.

Højttalere: Jacy Topps, Doreen Winkler

Jacy Topps 00:08

Hej og velkommen til Vinentusiast-podcasten. Du serverer drinkskultur og de mennesker, der kører den. Jeg er Jacy Topps. I denne uge dykker vi ned i den vidunderlige verden af ​​appelsinvin. Så hvad er denne ravfarvede vin? Og hvordan produceres det? Og hvorfor har vi set flere og flere muligheder dukke op på menuer på restauranter og barer i løbet af de sidste par år? Jeg satte mig ned med Doreen Winkler for at finde ud af det. Med mere end ti års erfaring i branchen. Doreen er en sommelier, appelsinvinekspert og grundlæggeren af ​​Orange Glou, en vinbutik med speciale i orangevine her i New York City. Faktisk er det den eneste detailbutik i verden, der udelukkende er dedikeret til kategorien. Så hør nu, da Doreen forklarer oprindelsen af ​​appelsinvin; hvordan den århundreder gamle stil er fremstillet; hvorfor hun hader det at blive omtalt som trendy; Er det det samme som en naturvin; og hvorfor restauranter i stigende grad tilføjer flasker til deres vinprogrammer.

Jacy Topps 01:20

Hvert glas vin fortæller en historie. Disse historier afslører skjulte historier, smag og lidenskaber. Og nogle gange optrævler de vores mørkeste ønsker. Og Vinentusiasts nyeste podcast. Vinfamous Journalist Ashley brugte på at dissekere vinverdenens underliv. Vi hører fra de mennesker, der ved, hvad det betyder, når produkterne af kærlighed og omsorg bliver kilden til grådighed, vores synd og endda mord. Hver episode tager lytterne med ind i den mystiske og historiske verden af ​​vinfremstilling og de forbrydelser, der siden er blevet Vinfamous. Denne podcast passer godt sammen med både vinelskere, historienørder og kriminaljunkier. Så tag et glas af din yndlingsvin og følg podcasten for at slutte os til os, mens vi dykker ned i drejningerne bag de mest chokerende vinforbrydelser. Følg Vinfamous på Apple, Spotify, eller hvor du nu lytter, og sørg for at følge showet, så du aldrig går glip af en skandale. Nye afsnit udkommer hver anden onsdag.

Jacy Topps 02:30

Hej, jeg er Jacy Topps, en printredaktør her hos Wine Enthusiast. Og min gæst i dag er Doreen Winkler, der har arbejdet i vinindustrien i over et årti. Durian er en sommelier, appelsinvinekspert og grundlæggeren af ​​Orange Glou, en vinbutik med speciale i orangevine her i New York City. Velkommen Doreen, jeg er så glad for, at du kan slutte dig til os i dag.

Doreen Winkler 02:55

Tak, Jacy! Jeg er så glad for at være her.

Jacy Topps 02:58

Okay, så lad os bare hoppe med det samme. Vores emne bliver appelsinvin, og du er en ekspert. Hvad er appelsinvin? Og hvor stammer det fra?

Doreen Winkler 03:10

Orange vin er lavet af hvide druer. De bruger druerne, skallerne, stilkene og sæderne. Så når du har hvidvin, presser du bare de hvide druer. Men når du laver orangevin, bruger du alle de varer, som druen passerer.

Jacy Topps 03:29

Okay, så bare for at være klar, er der ingen appelsiner i appelsinvin?

Doreen Winkler 03:37

Ingen appelsiner er kommet til skade i processen.

Jacy Topps 03:41

Jeg mener, du ved, det er ikke et sjovt spørgsmål. Men det er ikke for at lave sjov med nogen. Men jeg ved, at jeg har haft folk, da jeg forsøgte at forklare appelsinvin som åh, er der appelsiner, og hvilken slags appelsiner, og så vil jeg bare gerne være klar over, at appelsinvin ikke er lavet af appelsiner.

Doreen Winkler 03:57

Jeg får dette spørgsmål hver eneste dag. Mit team siger altid, at hvis de får $1 for hver gang, bliver de bedt om, at de ville være rige. Så jeg forstår fuldt ud.

Jacy Topps 04:11

Så hvad er din baggrund med appelsinvin? Hvordan kom du ind i vinindustrien og begyndte at studere appelsinvin?

Doreen Winkler 04:19

Så jeg er sommelier. Jeg er oprindeligt fra Tyskland. Jeg var en af ​​de yngste sommelierer derude. Mit første job, hvor jeg øvede mig som sommelier, var 22. Og ja, jeg havde faktisk en meget traditionel sommelierkarriere, du ved, arbejdede med alle Bordeaux’erne og Bourgogne’erne og Champagnerne og alle disse førende vine i verden. Og så er der virkelig skiftet noget, hvor jeg syntes, jeg blev mere uddannet om, hvordan mit blev lavet. Virkelig, fordi selv du er en sommelier, og du ved en masse ting om regionerne og de ene vine., Men ingen taler faktisk om, hvordan disse vine er lavet, og hvor mange tilsætningsstoffer der er derinde, og hvorfor man skal smage hvert eneste år, meget ens, og så videre. Og jeg dyttede i naturvin. Og dengang var det bogstaveligt talt 10 år siden her i New York City. Der var mange restauranter, der var lidt interessante. Men de ville ikke gå fulde. Og så mødte jeg en kok th

på arbejdet hos Noma i Danmark. Og han ville ansætte mig og ville have et komplet naturvinkort. Og det var da det hele startede. Jeg parrede en 19-retters menu på denne restaurant. Og jeg så bare virkelig, hvor godt orange vinpærer bare ekstremt alsidige. Og min besættelse af appelsinvin startede virkelig der. Det var 10 år siden, ja. Og lige siden har jeg ligesom opsøgt og så begyndt at opsøge de restauranter, der har nogle orange vine, men de var ikke så mange. Og jeg begyndte at skabe mit eget lille job, der er som en sommelier på retainer. Så jeg arbejdede med en masse små restauranter i byen og i Hamptons, men på retainer og deres vinprogrammer, og også deres personaleuddannelse og alt, hvad der hører til der, så tallene. Og jeg satte en masse orange vine på disse lister, og det var virkelig ligesom at køre, og jeg følte, at du ved, det kan jeg virkelig uddanne mig til. Og jeg kan få holdet med og få dem super begejstrede.

Doreen Winkler 06:38

Og jeg var meget glad for i lang tid at have alle disse holdere. Og arbejder med forskellige restauranter. Det er bare fantastisk. Som at sætte forskellige koncepter sammen og virkelig godt lide at finpudse det. Og jeg ville gerne lave noget, der er mere personligt for mig selv. Og så startede jeg vinklubben Orange Glou.

Jacy Topps 07:00

Åh, wow. Okay,

Jacy Topps 07:01

Og den klub blev til butikken. Korrekt?

Doreen Winkler 07:02

det hele er en hel progression. Og ja, vinklubben tog fart. I pandemien startede jeg i efteråret 2019. Og det var så ensomt. Bare en vinklub, du ikke skal kunne lide, det er ikke en enkeltstående. Det er virkelig som et engagement. Og ja, under pandemien mistede jeg alle holderne, hvilket var meget skræmmende, fordi der var fire holdere. Min husleje blev betalt. Det gik rigtig godt. Og ja, lige pludselig, som om du står der, er du som, åh. ut Jeg lagde hver eneste ounce, jeg havde, i denne vinklub. Og jeg synes, at min vinklub er meget, meget ærlig. Og der er ingen fyldstoffer derinde. Og det er bare virkelig ligesom min lille baby, mit lille kærlighedsprojekt. Så at sige. Og den dag i dag går det meget godt.

Jacy Topps 07:59

Og den klub blev til butikken, korrekt.

Doreen Winkler 08:04

Korrekt. Så når du vokser nogle gange, er der problemer med måden, og ja, det er bare, at vi også lavede en masse pop-ups. Som om jeg bare føler, at jeg bare har udlevet mine vilde drømme på den måde. Jeg ville have denne personlige orange vinklub. Ingen har lavet en orange klub på det tidspunkt. Jeg sagde endda, at det ville være fedt, at folk virkelig skulle lave orange vinklub. Og så var jeg ligesom, men hvem skulle gøre det. Jeg mener, du ved, hvorfor du ikke giver dig selv den slags selvtillid. Og så var det vinklubben. Og så bad folk om en gang, og de bad om at sende folk som gaver og sådan noget. Og det voksede. Og så lavede vi som sagt pop-ups, vi gerne vil have 25 forskellige vine i restauranten. Og som bare servere dem i et halvt glas, og som om det var, var det sindssygt. Vi havde appelsinvin, magnums, vi dukkede op i LA, vi var overalt. Og det var bare så sjovt at holde disse fester. Så voksede klubben ordreskruen, og så var der problemer med at arbejde med de butikker, som vi brugte til at opfylde ordrerne. Og de havde alle sammen nogle problemer, og så havde vi nogle problemer på grund af det. Det kommer vi ikke for meget ind på. Jeg var nødt til at tage en beslutning, om jeg ville fortsætte med dette orange liv, eller om jeg ville fortsætte med at konsultere, hvilket jeg har haft stor succes med. Og da vi allerede havde dette lag, var det ikke så skræmmende, som om jeg allerede havde mit hul, klubbens penge kommer ind, du ved, som om jeg kan lave flere arrangementer i butikken, og jeg laver dem også uden for stedet. Nu laver vi dem virtuelt. Og så godt, og jeg tænkte bare, du ved, det er ikke så skræmmende. Men du ved, jeg er glad for, at jeg ikke gør det. Jeg ved ikke, hvad jeg ved nu.

Jacy Topps 10:10

Okay, lad os bakke op et øjeblik. Så du startede med vin, og du var virkelig begejstret for naturvine. Er de fleste appelsinvine naturlige eller økologiske? De er ofte kategoriseret på samme måde. Er det rigtigt, at vine ikke er naturlige, økologiske?

Doreen Winkler 10:27

Så de behøver ikke at være naturlige, de fleste af dem er. Og det er kompliceret, for hvem kan man stole på? For mig? Der er meget forskning, der går i det. Men for den almindelige forbruger synes jeg, det er meget svært at finde ud af, om det er en naturlig orangevin eller ej.

Jacy Topps 10:46

Hvad med i din butik og i din klub, sælger du det meste af naturvine eller økologiske vine,

Doreen Winkler 10:53

Alle mine vine er lige så naturlige, som de kommer. Så vi sælger ikke økologiske vine, for for mig betyder det bare, at det er økologisk høstet og lavet af økologiske druer. Så der kan stadig tilføjes en masse tilsætningsstoffer. De fleste af mine vine i butikken er biodynamisk. opdrættet, for jeg føler altid, at det er sådan, du ved, der er mere en forpligtelse til det. Vi har mange vine, der er 00. Og jeg må sige, hvad der er sket i de sidste år med det, at folk faktisk virkelig kan en vingård virkelig kan arbejde uden tilsat sulfid er meget interessant, for for år siden var det bare ville blive brun saft efter en times åbning. Så det har været meget spændende. Men ja, jeg ser virkelig på meget lave svovlniveauer. Virkelig hvordan produktionen går. Jeg stiller mange spørgsmål. Jeg kan altid godt lide at arbejde med nogle nyere vingårde. Men selvfølgelig har vi en masse lignende, ligger meget etablerede vingårde hos os. Men ja, så minimalt som muligt med sulfitter og så naturligt som muligt.

Jacy Topps 12:03

Og bare for nogle af vores lyttere, der ikke er bekendte, hvor kom appelsinvin eller skind i kontakt? Jeg synes, vi også skal tale om det, for jeg tror, ​​at mange distributører og producenter i staterne kan kalde det orangevin, men det kaldes også hudkontakt? Hvor stammer det fra?

Doreen Winkler 12:23 kl.

Så det opstod i Republikken Georgien. Og det har været som denne skjulte hemmelighed i meget lang tid.

Jacy Topps 12:31 kl.

Ja, som århundreder, ikke? Som 1000-vis af år.

Doreen Winkler 12:35.

Så det går 8000 år tilbage, og de ville bare bogstaveligt talt lave hvidvin. Men tilbage i dag, du ved, de havde ikke en presse, de trampede fod, hvilket mange mennesker stadig gør den dag i dag. Og så efterlod de skindene, stilkene og sæderne derinde. Og det begyndte at blive til denne ravfarve. Men de ville ikke smide alkoholen ud. eksperimenteret med det?

Jacy Topps 13:04

Jeg læste et sted, at orange vin er for hvidvin lige så rosenrødt som for rød.

Doreen Winkler 13.10

Så jeg vil sige absolut ikke.

Jacy Topps 13:14

Nej, okay.

Doreen Winkler 13:16

Bare fordi rød er mere som orange vin. Orange vin er bogstaveligt talt lavet på samme nøjagtige måde. Hvis du bare skulle presse de røde druer, kan du lave hvidvin ud af det. Ligesom man kan lave hvidvin af de hvide druer, som man plejer. Men hvis man skal betjene den på skindet, som man gør med rødvinen, så bliver den rød. Og i dette tilfælde bliver det orange.

Jacy Topps 13:43

Fordi farven så tanniner kommer fra skindet ikke saften.

Doreen Winkler 13:47

Ja præcis. Okay. Jeg mener, jeg anbefaler altid folk at høste, for så kan du se det hele vejen. Rødvin trækker i meget lang tid. Men også afhængig af druesorten, og det er rigtig vigtigt, når det kommer til appelsinvin. druesort.

Jacy Topps 14:06

Så kan de laves med enhver hvid drue, eller de er meget specifikke, der er bedre til Ambers vine.

Doreen Winkler 14.13.

Så jeg vil virkelig sige, at dette er et vinmagerspørgsmål. Men jeg føler, at jeg altid bliver overrasket over, at jeg tænkte meget over, at Riesling ikke virker. Og så så jeg eksempler mange år efter på appelsinvin, der er lavet på Riesling, og det blæste mig bogstaveligt talt omkuld. Så jeg tror ikke, jeg vil sige, at det ikke kan lade sig gøre, men jeg tror virkelig, når det kommer til orange vin, der er så meget, der kommer fra druerne, og folk kan altid lide hvide druer eller hvide druer, men det er det ikke, det er ikke sådan fordi de har alle mulige forskellige nuancer af farver. Når det kommer til de druer. De har en anden tykkelse af huden. Bruges til at have forskellige phenolics, der er forskelligt bygget. Jeg mener, der er så meget i det, og vinmageren kender virkelig deres druer godt, og inden for regionen behøver de ikke at studere alle de 20 1000-vis af druer. De kender dem godt i regionerne, og de ved, at de kan se, hvor længe en onani for den specifikke sort er god. Så jeg føler, at det kan lade sig gøre, og jeg føler, at andre druer er bedre egnede til det, og nogle druer er bedre egnede end andre.

Jacy Topps 15:34

Okay, ja, jeg synes, det er et godt svar. Jeg har lyst til orange vin. Dem, jeg har prøvet, er friske og ældes meget lidt, men jeg har hørt om lagring af eg. Så er du bekendt med en masse orange vine, der også er lagret på egetræ.

Doreen Winkler 15:51

Så først og fremmest er der mange forskellige orangevine, som faktisk er aldrende, og så har vi rigtig mange af dem i butikken. Og det er altså det samme som med andre vine. Nogle er lavet til at nyde nu, og nogle er lavet til, at du kan opbevare dem i mange år og nyde dem om 10 år eller 20 år. Nogle gange er der ældning af eg involveret, men det er normalt naturligt eg eller neutral eg, som det kaldes. Så det er ikke som friskristet egetræsfad ved første brug. For når det kommer til naturvin, og det er for det meste, hvad orangevin er, søger vi ikke at tilføje nogen form for smag til vinen. Så ja, jeg ser en masse store tønder, 600 liters mad, håndled og så videre, som har været brugt i mange år og aldrig, du ved, og så bliver de brugt til appelsinvin.

Jacy Topps 16:54

Tilbring en weekend med at udforske nogle ukendte druestrampepladser. Beliggende kun få minutter vest for Portland i Oregons berømte Willamette Valley-oplevelse og enestående en intim verden af ​​vin i Tualatin Valley afslørede mere end 30 vingårde i verdensklasse uden folkemængderne, nyd snesevis af forskellige sorter, alle lokalt dyrket og produceret i Pacific Northwest. Udforsk Tualatin Valley ved Tualatin. valley.org Det er du en LATIN valley.org

Jacy Topps 17:35

Det her er så fascinerende. Jeg tror. Jeg mener, jeg har, jeg har drukket appelsinvin meget i de sidste par år. Og jeg har indset, at kategorien er så bred, som om det er sådan et spektrum. Du ved, gerne, naturlig eller ikke ældet eller ej. Så det er så fascinerende. Jeg synes, det er fantastisk.

Doreen Winkler 17:54

Ja, det er jeg, jeg må sige, at der altid sker nye fartøjer. Og det er rigtig, rigtig spændende. Den nyeste trend er tilsyneladende marmor i Italien. Det er tilsyneladende meget billigere i Italien at få marmor. Cement x selvfølgelig i Georgien, forespørgslerne er stadig meget store, og jeg er for vores er nu produceret i mange andre lande. Fordi de altid stammede fra Georgien. Nu ser jeg dem blive lavet i Spanien og Portugal og og andre lande. Og du har glasfiberen. Jeg mener, det er ligesom om det er uendeligt. Hvad der nu tilbydes for kar til at lagre vin i.

Jacy Topps 18:40

Så du ved, det var orangevin. Ravvin har eksisteret i århundreder. Men du ved, det har kun været de sidste tre, fem år, hvor du ser det dukke op på restaurantmenuer og barmenuer og nu appelsinvinbutikker. Okay, du er den eneste i New York City. Fantastisk. Det er fantastisk. Verden i verden.

Jacy Topps 19:04

Wow, det er fantastisk. Hvorfor tror du, det er lige nu i de sidste fem år, hvor det er blevet mere en trend? Jeg ville ønske, jeg ville føle mig særligt i USA. Jeg føler mig som i Europa, måske ikke så meget. Det er ikke nødvendigvis en trend, men her i USA. Det er bestemt trending.

Doreen Winkler 19:22

Godt. Nå, jeg vil måske sige det for bare at træde tilbage et sekund. Så det kan være 8000 år gammelt, men det blev holdt hemmeligt indtil for 40 år siden for resten af ​​verden, fordi Republikken Georgien aldrig var et turistland. Så ligesom folk ikke vidste om det, fløj de ikke dertil og kunne lide at blive udsat for det. Men for omkring 40 år siden fik to meget berømte vinmagere i dag, Gravner og Radikon, de faktisk rejste til Georgien en af ​​de forespørgsler, og de begyndte at prøve at lave den stil. Og som du ved, har de stor succes med det. Og derfra har det spredt sig fra Italien, til Slovenien, til Kroatien, til resten af ​​Europa, til nu Australien. Jeg mener, vi har en vin her, der er fra Japan, det er orangevin. Så det er lidt ligesom, hvordan det hele skete. Jeg vil sige, at folk bare ikke er blevet uddannet om appelsinvin. Ligesom jeg føler, at det hele er en progression. Lad os se på som om, du ved, ingen ville have mig til at lave en naturlig vinmenu for 1010 år siden. De ville have, at jeg måske skulle sætte et par naturvine på listen, men så ville de have mig til at stå bagved. biodynamisk, økologisk, bæredygtig. Og det forvirrede alle og gjorde folk bange for den slags vine. Lad os bare få noget normalt. Og i de sidste år, ligesom du ved, er de fyldt med naturlige vinbarer, fyldt med naturlige restauranter, som jeg ved, at jeg tror, ​​jeg hjalp nogle af dem med at bygge. Og der var bare mere uddannelse derude. Når jeg ser på, for fem år siden, har jeg lavet denne liste her på Lower East Side, vi havde 15, orange vine sat 15 orange vine på, på listen, og vi satte tre af dem i glas, vi havde en Piquette. Vi havde en lettere, stadig orange vin og den fulde. Og netop folk som blev virkelig mere som uddannede og mere udsatte for det. Jeg vil sige, at det bare er, jeg føler, at vinindustrien måske har gjort noget for disse vine og har, du ved, vi bygger tendenserne i den forstand, du ved, vinproducenterne, vinindustrien, importørerne for at hjælpe omkostningerne ved at dette, og så hører børnene om det. Og så er de ligesom, du ved, gå til miljøet. Jeg vil gerne prøve appelsinvin.

Jacy Topps 21:51

Ja. Jeg tror, ​​det var det, jeg gjorde, du ved, ligesom, for flere år siden var, åh, der er en appelsinvin. Okay, selvfølgelig. Det vil jeg prøve.

Doreen Winkler 21:58

Ja, jeg, jeg kan ikke lide ordet trendy. Jeg tror bare, du ved, det gør jeg ikke, jeg lukker ikke butikken i morgen. Orangevin bliver ikke længere en trend i morgen. Du ved hvad jeg mener? Ja, jeg tror, ​​at der bare er mere uddannelse derude, og det vil bare udvikle sig, og der er kun et par 1000 vingårde, der laver appelsinvin i staten, og det vokser bestemt, og der er mange flere, der oplever fedtet, men det er stadig en meget en lille mængde derude, når du sammenligner det med, du ved, produktionen af ​​hvidvin.

Jacy Topps 22:34

Okay, så jeg ved, at appelsinvin, ligesom efter min mening, er meget alsidig og meget madvenlig. På grund af den måde, den er gæret på, fordi den har kontakt med skindet og tanninen. Finder du det også?

Doreen Winkler 22:49

Det er ekstremt alsidigt. Og det var egentlig sådan, det startede, da jeg sagde, at jeg parrede denne 19 retters menu og denne restaurant i 2013. Og det var faktisk en meget kompliceret menu. Der blev syltet og røget mange ting og så videre. Og det var en skandinavisk restaurant. Og jeg bare, det er bare virkelig alsidigt, der er ligesom du kan have som sushi med nogle af de mousserende og endda de lettere, stadig orange vine. Du kan få stegt kylling med den rigere som mousserende appelsin. Der er ligesom du ved, at vi har en rigtig fed Sauvignon Blanc fra Østrig, der passer rigtig godt til kammusling crudo. Der er endda nogle østers, du kan få nogle af dem, så låner man altid forskellige slags oste, chokolade eller forlader til det. Der er vine, du kan få nogle lammekoteletter, og ja, det er bogstaveligt talt, som om det ikke stopper. Der er meget asiatisk køkken, der fungerer godt, ramen. Det er ret uendeligt. Det er meget alsidigt. Det kan jeg rigtig godt lide. Og når folk kommer i butikken, kan de faktisk altid se nogle smagsnoter, men også parringerne, og de siger altid: Åh min Gud, du gør mig sulten. Nogle gange kan nogle mennesker virkelig godt lide at gå med det. Og de er ligesom, ja, det var det, vi ville gøre det i aften, fordi du ved, du har altid brug for inspiration. Hvad skal man lave til aftensmad eller hvad man kan få til takeaway.

Jacy Topps 12:18 kl.

Nemlig. Ja. Du gør mig helt sikkert sulten. Så når folk i din oplevelse faktisk prøver det for rent faktisk at komme ind i din butik, og du ved, når du har smagninger og er de virkelig interesserede i det på det tidspunkt, som om du ser, så snart de prøver det, er folk virkelig til det.

Doreen Winkler 12:37 kl.

Så i vores smagninger sørger jeg altid for, at vi har en række forskellige vine. Så de starter ikke med en hudkontakt på 10 år på et år. Det er normalt ligesom evolution. Det gør vi gerne en gang om måneden. Vi kan godt lide et dybt dyk, som vi virkelig dykker ned i en bestemt region, og vi smager forskellige druesorter i Spanien. Ansøger og stadig. Og så lærer man meget om det. Så har vi faste smagninger, der normalt også er som fra et bestemt land. Og ja, de er som regel bare, hvis de er nye, bliver de meget overraskede. Og de tror, ​​at det faktisk er lettere fordøjeligt, at de ville have troet, det er, du ved, der er altid sådan, at folk altid er lidt bange. Nogle gange er det mit, det er lækkert, du ved, noget for enhver smag i denne kategori. Det er så, du ved, det kan være så niche, men det er så bredt. Og sidst på dagen er der forskellige måder at lave den mousserende vin på. Det er ikke kun orange kæledyr, der er forskellige slags forskellige typer. Og se, der er mineralsk stille vine, der er blomster, der er tropiske, der er umami, der er, at det bare er så stort et spektrum.

Jacy Topps 25:55

Er det så dem, du sælger i din butik? Er de i stand til at gå til alle 50 stater eller kan lide nogen, der kan logge på dit websted og købe dem på den måde?

Doreen Winkler 26:06

Vi kan sende til de 44 stater.

Jacy Topps 26:09

Okay. 44 stater og din særlige butik? Er det en klub? Eller er det, du har vine, du sælger kun single?

Doreen Winkler 26:20

Så vi sælger ikke klubvinene. Pokalvinene er kun for klubben. Og så har vi omkring, vi har alt mellem 70 og 100 Orange vine på vores hylder. Så kan de bare vælges?

Jacy Topps 26:34

Ja, jeg kom ind i din butik, hvad var det for to år siden. Sådan var det under COVID. Men det var, det var fantastisk. Jeg elskede din butik. Så jeg har lige et sidste spørgsmål til dig. Hvad drikker du i disse dage? Hvad er der i dit glas?

Doreen Winkler 26:55

Så jeg har været lidt besat af piquetter på det seneste. Så de er bare lavet af det andet tryk af skind, noget vand og noget gær. Det er bare super nemt at drikke om sommeren. Og når du arbejder så meget som jeg gør, er det godt at have lidt lavere alkohol. Og ligesom en lille mængde i slutningen af ​​dagen eller ikke hver dag, selvfølgelig, en dag, men jeg kan også lide, det kommer lidt an på. Jeg er altid i et andet humør. Du ved, hvad parrer jeg? Hvad laver jeg i aften? Skal jeg til en vens tag? Hvad tager jeg med? Jeg elsker bare Rhydian, som om jeg virkelig nemt keder mig. Men med appelsinvin keder jeg mig ikke, fordi der er så meget mere at udforske og så meget at drikke. Så som ja, jeg har drukket meget Piquette, og jeg ville ønske, at flere mennesker ville lave PCAT til glæde for vinproducenter derude. Det er så godt. Og men ja, jeg har sådan set, jeg er i et andet humør hele tiden.

Jacy Topps 27:56

Det er jeg enig i. Jeg elsker helt klart en som en dejlig afkølet piquette. Det er som om, der ikke er noget bedre en god aperitif, eller du vil få noget mad, det er fantastisk. Under tak så meget for at slutte dig til os i dag, og jeg kan ikke vente med at kigge forbi din historie igen. Jeg er så heldig, at jeg bor i New York City.

Doreen Winkler 28:16

Mange tak Jacy.

Jacy Topps 28:22

Fra de forskellige hvide druesorter, der bruges til macerationens længde. Mangfoldigheden er uendelig. Det er ikke så mærkeligt appelsinvine; aka skin contact vin dukker op på drikkevaremenuer overalt. Okay, så orange vin er faktisk ikke lavet med appelsiner. Det sætter imidlertid gang i innovation blandt producenter og interessante samtaler og dialog blandt vindrikkere. Og det er altid en god ting. Hvad tænker du? Hvis du kunne lide dagens afsnit, elsker vi at læse dine anmeldelser og høre, hvad du synes. Du kan e-maile os dine kommentarer og spørgsmål på podcast hos Wine Enthusiast. dotnet. Og hey, hvorfor ikke fortælle dine vinelskende venner om at tjekke os ud for at huske, du kan abonnere på denne podcast på Apple, Google Spotify og andre steder, hvor du lytter til podcasts. Du kan også gå til wine enthusiast.com backslash podcasts. For flere episoder og transskriptioner. Jeg er Jacy Topps. Tak for at lytte.