Close
Logo

Om Os

Cubanfoodla - Denne Populære Vin Ratings Og Anmeldelser, Ideen Om Unikke Opskrifter, Information Om Kombinationerne Af Nyhedsdækningen Og Nyttige Vejledninger.

Kultur

Klimaforandringerne hæver traditionelle høstpraksis. Hvordan en større vingård klarer sig.

Vin er først og fremmest et landbrugsprodukt. Ekstreme klimaer påvirker det, og klima forandring , både naturligt og menneskeskabt, accelererer kun. Problemet er selvfølgelig ikke kun forhøjede temperaturer. Røgpletter , tørke, frost, oversvømmelser, haglbyger og overdreven nedbør påvirker alle vinmarkerne. Den kollektive effekt af disse ændringer på vinproduktionen bliver mere tydelig over tid.



I denne uge satte jeg mig ned med Steve Peck for at diskutere. Peck er VP for vinfremstilling hos J. Lohr Vingårde og Vine i Paso Robles , Californien, hvor han fører tilsyn med den fulde portefølje af hvide og røde vine.

Lyt, mens Peck forklarer, hvordan han bestemmer, hvornår det er tid til at høste; forviklingerne i høstprocessen; hvordan ekstremt vejr påvirker J. Lohrs afgrøde i år; hvis klimaændringer i sidste ende vil påvirke hans vinfremstillingsstil; og hvad J. Lohr gør for at afbøde klimaændringerne i vinmarkerne.



  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo


Afskrift af episode

Transskriptioner genereres ved hjælp af en kombination af talegenkendelsessoftware og menneskelige transskriberinger og kan indeholde fejl. Kontroller venligst den tilsvarende lyd, før du citerer.

Højttalere: Steve Peck, Jacy Topps

Jacy Topps 00:08

Hej og velkommen til Vinentusiast-podcasten. Du serverer drinkskultur og de mennesker, der kører den. Jeg er Jacy Topps. I denne uge taler vi om klimaændringer og deres indvirkning på høsten. Vin er først og fremmest et landbrugsprodukt. Så ekstreme klimaer vil uden tvivl ændre vinproduktionen. I årenes løb har vi set snestorme med rekordhøje temperaturer i Napa og Sonoma, skovbrande i Nordamerika og oversvømmelser i Australien i Tyskland. Klimaændringer, både naturlige og menneskeskabte, er i høj grad virkelige. Og dens indflydelse på vinproduktionen bliver mere og mere tydelig. Så hvordan påvirker det vinen? Jeg satte mig ned med Steve Peck for at diskutere. Steve er VP for vinfremstilling hos J. Lohr Vineyards og vine i Paso Robles, Californien, hvor han fører tilsyn med hele porteføljen af ​​J. Lohr-vine. Så lyt til en Steve forklarer, hvordan han bestemmer, hvornår det er tid til at høste høstprocessen; hvor ekstremt vejr påvirker deres afgrøde i år; hvis klimaændringer i sidste ende vil påvirke deres vinfremstillingsstil, og hvad J. Lohr gør for at afbøde klimaændringerne i vinmarkerne.

Jacy Topps 01:32

Hvert glas vin fortæller en historie. Disse historier afslører en skjult historie, smag og lidenskaber, og nogle gange optrævler de vores mørkeste ønsker. Og Vinentusiasts nyeste podcast. Den berømte journalist Ashley Smith dissekerer vinverdenens underliv. Vi hører fra folk, der ved, hvad det betyder, når produkterne af kærlighed og omsorg bliver kilden til grådighed, brandstiftelse og endda mord. Hver episode tager lytterne med ind i den mystiske og historiske verden af ​​vinfremstilling og de forbrydelser, der siden er blevet Vinfamous. Denne podcast passer godt sammen med både vinelskere, historienørder og kriminaljunkier. Så tag et glas af din yndlingsvin og følg podcasten for at slutte os til os, mens vi dykker ned i drejningerne bag de mest chokerende vindforbrydelser. Følg Vinfamous på Apple, Spotify, eller hvor du nu lytter, og sørg for at følge showet, så du aldrig går glip af en skandale. Nye afsnit udkommer hver anden onsdag.

Jacy Topps 02:43

Hej, jeg hedder Jacy Topps. I dag diskuterer vi høst og klimaændringer. Min gæst er Steve Peck. Steve er vicepræsident for vinfremstilling hos J Lohr Vineyards og vin i Paso Robles. Velkommen Steve. Jeg er så glad for, at du kan slutte dig til os i dag.

Steve Peck 02:59

Tak, Jacy. Jeg sætter helt klart pris på muligheden for at bruge lidt tid sammen med dig.

Jacy Topps 03:03

Så det er høstsæson startede over hele den nordlige halvkugle, og vinverdenen er super spændt og travl.

Jacy Topps 03:11

Til vores lyttere, der ikke er helt fortrolige med processen, kan du hurtigt tage os gennem høstens trin, som hvad der går ind i den? Og de beslutninger, der skal træffes, fordi det er en så virkelig vital komponent i vinfremstilling?

Steve Peck 03:25

Ja, så J Lohr, vi dyrker i tre regioner i Californien. Den oprindelige region er i Monterey-området. I dag kaldes det den kongelige Seiko af Monterey, det er lidt ligesom Rodeo Drive. Du ved, virkelig et af de førsteklasses områder i Monterey, meget ideelt klima for Chardonnay Pinot Noir, vi har en 30 hektar stor vingård oppe i St. Alena og Napa Valley og så faktisk 3000 acres i Paso Robles dedikeret primært til Cabernet Sauvignon.

Steve Peck 04:00

Så vi har vores eget team af vingårdsforvaltere og vindyrker, som har arbejdet hele året, du ved, fra beskæring til, du ved, vandingsprotokoller, udtynding af skud, udtynding af klynge. Og efterhånden som vi nærmer os høst, handler det i virkeligheden om at indsamle prøver, få vores vinproducenter, du kender, inklusiv mig selv ud på markerne, smage og smage for det optimale niveau af modenhed, før vi træffer vores valgbeslutninger. Så vi har netop i dag modtaget vores første prøve af røde druer til vores laboratorium her. Det bliver en sen sæson, og 2023 er varmt, som klimaet har været i det indre af USA med rekordhøje temperaturer, og alle stater, du ved, Texas og Colorado kommer til at tænke på. Det, der gør, er faktisk at skabe denne slags gigantiske sugende lyd fra Stillehavet, og jetstrømmen bringer det ind.

Steve Peck 04:59

Meget mere kold luft fra havet. Så kyststriben fra Santa Barbara til Paso Robles, Monterey, Sonoma Napa. Det har faktisk resulteret i den fedeste vækstsæson, vi har haft siden 1999. Så hele staten forventer at få en senere høst end normalt igen, på grund af den koldere luft, der trækkes ind fra havet. Okay, så lad os, lad os bakke op et øjeblik, da du sagde, at du plukker druer til den modenhed, hvordan gør vinproducenter det? Hvordan bestemmer du den perfekte modenhed? Okay, så igen, der er et analyseniveau om, at vi på en måde leder efter et bestemt sødmeniveau eller sukkerniveau i druerne, den slags vil resultere i, hvor meget alkohol der er i vinen. Men du ved, et mærke som J. Lohr ville gå til det næste niveau, som virkelig er smagsmodenhed. Og vi ønsker at have nok tid til at hænge på vinstokken til at udvikle den passende smag. Så klassisk ville være vores fløjtekrydsning, der løser en tur, hvor hvis vi får sukkeret, lige hvor det burde være, hvis frugten stadig smager græsklædt og grønt, vil den have noget grøn peberkarakter over sig. Men det vil ikke have udviklet nogle af filerne, hvilket er en slags passionsfrugtaromaer, som vi har brug for for at lade frugten have yderligere hængetid på vinstokken for at opnå. Så det er en klassisk en, hvor jeg og Christian Barnhouse eller vinmager til hvidvine var virkelig på patrulje for udviklingen af ​​de passionsfrugtaromaer i Sauvignon Blanc til Chardonnay, vi leder efter at gå fra en slags grønt æble til måske mere en fersken , eller nektarin slags smagsprofil. Og røde druer, vores team og mig selv inkluderet, vi har på en måde udviklet et virkelig interessant tag, nemlig at vi smager druer fra rosin, hvilket er omkring 1. august, hvor druerne bliver fra grønne til røde, vi begynder at smag på det tidspunkt for enhver negativ smag, som ville omfatte den grønne peberaroma. Og så hvis, hvis vi får en flot frugtagtig smagsprofil den 1. august, ved vi, at vi er klar til sæsonen. Hvis vi får den grønne pebersmag, sulter vi faktisk vinstokkene fra enhver kunstvanding. Og vi vil sætte dem igennem en tørrecyklus for at prøve at vride noget af den grønne pebersmag ud. Men når det kommer til den sidste høstdag for røde druer, er teknikkerne ret interessante, vi vil poppe et par druer i munden, tygge det op og spytte det ud. Og hvis saften kommer ud af min mund, lidt grøn eller pink, betyder det, at den ikke er klar. Hvis saften, der kommer, som du spytter ud, er flot mørkerød, betyder det, at farven i de skind er klar til at rulle. Og vi vil have det rigtig nemt i gæringen, vi vil være i stand til at vide, at de druer vil give farven til saften meget let. Og at vi ikke bliver nødt til at overanstrenge vinen for at få farven, og som ville drive vores smagsprofil til en mere garvesyre over ekstraheret smagsprofil.

Jacy Topps 08:21

Jeg kan godt lide, hvordan du beskriver, at bare du ved ligesom; I har jeres vinsmagning i vinmarkerne, og I putter den i og spytter den ud. Hvordan gør vinanmeldere det på samme måde?

Steve Peck 08:33

Ja, ja, det er ikke en, det er ikke en, du ved, en smuk proces. Du ved, en del af den proces kan være at lede efter udviklingen af ​​frøfarve. Så hvis frøene stadig er hvide og tynde, har de en tendens til at give en bitter smagsprofil. Hvis de har dette dejlige, brune slags toasty udseende til dem. De kommer til at give vine med virkelig bløde og imødekommende tanniner.

Jacy Topps 09:04

Nå, jeg er glad for, at du tog versionen op, fordi du sagde, at det typisk er begyndelsen af ​​august med klimaændringer. Påvirkede det en lille smule eller gjorde det ikke? Er det typisk den første uge af august?

Steve Peck 09:18

Højre? Så brug udtrykket klimaændringer, og det er det rigtige udtryk. Du ved, du ved, for 10 år siden ville vi have talt om global opvarmning, opvarmningssnak om du ved, at du ved, at det varme indre USA på en måde resulterede i en koldere kyststribe langs Californien. Og så ja, det kan variere, måske, du ved, plus eller minus 10 dage, hvis vi har haft en tør vinter, har vinstokkene en tendens til at komme ud af dvale lidt tidligere, mens knopspringet, så det tidligste er St. Patty's Day og omtrent det seneste er lidt efter aprilsnar. Så du har en tendens til at hække. Du ved mere hen imod det, du ved, midt i marts knopbrud, på en tør vinter. Og igen, og igen, måske ind i den første uge af april på en vådere vinter, som vi havde i 2023. Så der er en slags, du ved, at udgangspunktet for hele vækstsæsonen, og det vil spiller igennem til blomstringsperioden, som typisk sker i maj, tænker de fleste ikke rigtig på vinstokke som en blomstrende plante. Men det er faktisk, den har disse små bitte små blomster. Og ligesom en kirsebærblomst, ideelt set vil hver blomst blive til et stykke frugt til en drue eller til et kirsebær. Og så, så den proces plejer at være plus eller minus 15. maj. Og så igen, den braise, hvor vi går fra disse hårde, sure, grønne bær til du ved, bløde, farvede og søde bær begynder, du ved , alt fra f.eks. 25. juli til måske 8. august et sted i den periode. Og i år er det godt, vi er på den sene side af det spektrum. Okay, hvad angår modenhed og modning af druerne, hvilken type vejr påvirker det, er det overdreven varme, overdreven fugt eller frost, som hvad der bremser modningen, eller hvad der fremskynder modningen. Højre. Så der er denne slags Goldilocks temperaturbånd, f.eks. fra omkring 70 til omkring 85 grader Fahrenheit. Og så, så jo flere timer af døgnet du bruger i det lille temperaturvindue, jo højere vil farveudviklingen typisk være, det tager cirka to uger fra strålernes begyndelse for alle druerne til skifte fra grøn til rød. Og hvis vi har et dejligt moderat temperaturvindue, så er det lige meget, om du ved, at den daglige højde kan være 90 eller 95, eller endda 100, så længe du har masser af timer, dagtimer i de 770-til-85 -graderFahrenheit vindue. Så vi er gået tilbage og kigget på vores optegnelser gennem årene. Og når vi så har en periode på den to-ugers periode med arrays, hvor de skifter fra grønt til rødt, hvis vi har et højere antal timer i det der dejligt tempererede temperaturområde, ser vi en eksplosion af farver udvikling i druerne og i de vine, som vi producerer to måneder senere. Okay, så du sagde, at det var varmere i år i Paso eller var det varmere? koldere? Det er koldere. Faktisk er det koldere. I Paso og igen er de fleste vindyrkningsområder i Californien faktisk koldere i 2023 end normalt. Wow, det er så interessant. Ja, det er det virkelig. Og igen, det er her, at udtrykket klimaændringer er en bedre beskrivelse end global opvarmning. For er det så varmt, det er, som det er, jeg mener, gletsjerne smelter, de indstiller regelmæssige varmetemperaturer, skovbrande i Canada og Rockies, få den generelle varme ind, du ved, det indre af USA er faktisk kan trække koldere luft ind fra Stillehavet og, du ved, ind på landmassen langs Californiens kystlinje, der måske ligger 20 eller 35 Miles fra Stillehavet hele vejen fra Santa Barbara til Mendocino.

Jacy Topps 13:43

Og nu et ord fra vores sponsor, brug en weekend på at udforske nogle ukendte druestrampepladser. Beliggende kun få minutter vest for Portland, i Oregons berømte Willamette Valley-oplevelse og enestående intime vinverden og til Walton Valley. afdække mere end 30 vingårde i verdensklasse uden folkemængderne. Nyd snesevis af forskellige sorter, alle lokalt dyrket og produceret i det nordvestlige Stillehav. Udforsk Tualatin Valley på Tualatin Valley tual@invalley.org.

Jacy Topps 14:26

Jeg ved, at vinbønder som udgangspunkt høster druer for ligesom en hvid drue, høstes tidligere for de lettere vine, og de røde druer høstes lidt senere. Er der større udsving og høsttider på grund af klimaændringer på grund af det koldere vejr i år?

Steve Peck 14:51

Ja, vi dyrker ikke vores hvide druer i samme region, som vi dyrker vores røde druer. Så du får vi, du ved, at vi dyrker Chardonnay. Og Samuel Blanc i Montereys kølige klima til at begynde med. Så vores høst for disse druer er nogenlunde på samme tid, som vi modner Cabernet i Paso Robles i det varmere område. Når det er sagt, ved du, at klimaændringseffekten er reel, vi tror fuldt ud på den. I nogle tilfælde, i 2022, havde vi for eksempel rekordhøje temperaturer den første uge af september, med temperaturer, der nåede hidtil usete 105, endda 110 grader i nogle dele af vores vinmarker i Monterey. I så fald skulle man tro, at druerne bare ville modne rigtig hurtigt, men det fungerer faktisk ikke sådan, bladene på en vinranke eller stort set enhver plante, du ved, du har den slags skinnende side, der vender mod solen. Og så er bagsiden af ​​bladet en slags uklar side og på den bagside, eller de kaldes stenhuggere eller stomata. Så i bund og grund kan lide svedporer, og når det bliver 105 grader, lukker disse porer sig, og vinstokkene går bare i dvale. Og så ser vi faktisk en pause i vores modningsudvikling, når vi ser temperaturer nord for 100 grader og vinstokkene ligesom at gå i lås. De stoppede med at fotosyntese, og de går på en måde ind i en overlevelsestilstand. Så det er virkelig interessant, man skulle tro, at varmt vejr bare ville få tingene til at modne, men det fungerer faktisk ikke sådan. Igen, du er udenfor, at du ikke har nok timer i det virkelig søde sted Guldlok-området mellem 70 og 85 grader, og vinstokkene er faktisk lidt eller ikke så produktive i varmt vejr. Det er så fascinerende. Ja, det er ikke intuitivt. Det er ikke en intuitiv videnskab. Ja. Og så du sagde, at du har hektar plantet i forskellige regioner i Californien. Er det korrekt? Til højre, med 3000 acres røde druer i Paso Robles de la er også omkring 1000 acres, som vi ejer og dyrker i Monterey royal Seiko-regionen, og derefter lidt over 30 acres oppe på Pratt Avenue i St. Alena Napa Valley.

Jacy Topps 17:26

Så jeg er interesseret i at vide om Napa Valley Acres, fordi du ved, Napa havde meget sne Napa og Sonoma havde meget sne denne vinter. Det er rigtigt. Ja. Gjorde det. Nej, jeg mener, du havde meget mere end New York City. Jeg er her i New York City. Det var sindssygt. Påvirkede det overhovedet vinmarkerne?

Steve Peck 17:52

Det ved du, det er i den hvilende sæson. Så du ved, det giver god fotojournalistik. Men jeg, du ved, visiret, du ved, de er gemt pænt til deres vinterhi. Og så selv når vi får en anomali som sne i vinmarkerne, forstyrrer det virkelig ikke æblevognen, så længe vinstokkene er i dvale. Så, men det er smukt at se.

Jacy Topps 18:19

Så du sagde, at du skulle høste lidt senere i år? Hvor meget senere skal du høste

Steve Peck 18:28

Vi mangler at forudsige, at vi vil afslutte høsten den 10. november var sidste år, vi var færdige den 20. oktober. Så gør regnestykket på det, det er 20 dage eller så forskellige tre uger, tre uger forskellige. Når det er sagt, har vi ikke plukket en eneste drue. Så vi sagde, at Mike Tyson sagde, at alle har en plan, indtil de bliver slået i ansigtet. Men du ved, vi er, vi er, du ved, vi lever altid i håbet om, at dette bliver det bedste billede nogensinde. Intet er sket indtil videre, og 2023 ville forhindre det. Men du ved, igen, du ved, placering du ved, hvis det ender med at blive en våd oktober, eller vi har en frost, der er kommet igennem eller, du ved, nogle hedebølger

Steve Peck 19:18

vi bliver nødt til at tilpasse vores plan og virkelig arbejde med vores magi i vingården, så du ved, tage druer af gennemsnitlig kvalitet, du ved, og få det bedste ud af det i stedet for, du ved, nogle af dem, nogle af de gode årgange som f.eks. 2021 Vi havde en stor perlerække af årgange i 2012 2013 2014, hvor du ved, vinene blev bare lavet i vingården, de var bare smukke hele vejen igennem deres liv, hvor du ved, at vi ville have andre sværere end det er. være en af ​​dem, hvor vi talte om, at det var vinmagernes årgang. Så det er virkelig på det tidspunkt, du ved, det er op til vinmageren at bruge deres finesse deres blandingsevner til at du virkelig tilpasser vinstilen til virkelig at finde på noget, som folk vil nyde?

Jacy Topps 20:06

Ja, det var helt klart mit næste spørgsmål. Hvis du skal vælge, du ved, tidligere eller senere, eller når du vælger, er det ikke det ultimative modenhedsniveau, du havde brug for. Hvordan har det påvirket gæringsprocessen? Er det mere sukker mindre surhed? Eller omvendt?

Steve Peck 20:28

Ja, det første vi gør er, du ved, hver vingård er ikke bare helt ensartet. Så hvis vi har en vingård, der har, du ved, nogle små bakker og dale, du ved, mærke som J Lohr, eller vi sender vores team derind for at vælge bjergskråningen separat og lade den lille dalen frugten i dalen, som ikke er varmestresset, du ved, har tiden på vinstokken til helt at nå ideel modenhed. Det smarte ord for det kaldes en differentieret høst. Så det er bestemt tidligt i vores spillebog. Men du har ret, hvad angår det, der ankommer til vingården, frugt der har været udsat for for meget varme, vi vil se højere alkoholer og vinene lavere surhedsgrad, vinene er faktisk ret dejlige i det første halve år i vingården, men de har ikke altid friskheden eller strukturen til virkelig at være elskværdig. Så vi tilpasser os igen, du ved, en af ​​de ting, du kunne gøre, hvis hele årgangen blev påvirket på den måde, du kan sige, okay, ja, måske 18 måneder er vores normale tid og tønde, vi vil gøre 14 måneder i stedet, få disse vine, du ved, ud af tønder og på flaske for at bevare noget friskhed, det ville være en standard-playbook for os til en varm varm årgang. Okay, så hvad laver Jay Lord i vinmarkerne for at afbøde eller tilpasse sig klimaændringer? Et par ting. Udvælgelse af grundstammer er en stor ting, hvor man har nogle grundstammer, der er mere tørketolerante end andre, den beslutning må man kun tage én gang, ikke? Det er, hvad du ved, du ved, det er en plantningsbeslutning. Vi er også gået for at tilpasse det en række af vores vinmarker, hvor du ved, du kan se en række vinstokke, og der er en lille vandingsslange, der løber langs bunden af ​​pælene der. Og du ville have et lille vanddryp eller ved hver vinstok, vi er ligesom gået derhen, hvor vi i de fleste tilfælde faktisk vil have to slanger. Så igen, hvis frugten oppe på bjergskråningen i den række har brug for vand, kan vi bare vande de vinstokke, som har brug for vand og ikke hele rækken. Så lad os sige, at du ved, nogle af vinstokkene er lidt nede, på lavere jord, tungere jord, de er, de er gode, vi behøver ikke at vande alle vinstokke i den række. Så det er et eksempel. Vi har en anden, hvor du ved, at druerne har en tendens til at vokse oprejst naturligt. Men der er typisk en korsarm og tråde, der espalier, der vil holde, du ved, holde de skud i den opadgående position, vi er på en måde gået til disse, hvor de er omkring to fod lange, rager mod syd side af vinrækken, og måske kun seks centimeter til nordsiden. Så den virker næsten som en kant af en baseballhat, hvor vi på en måde har vippet vinrankearkitekturen for at skabe lidt mere skygge på f.eks. den solrige side af vinstokken, den sydvendte side af vinen, ligesom du ved, mit hus, helt sikkert. Jeg mener, jeg ved det, jeg har verandaen på den her på sydsiden af ​​huset, og jeg har den på nordsiden, du ved, på en varm eftermiddag, du ved, min familie og jeg sidder ude på den skyggefulde side af huset, ikke? Vi ved det ikke, vi sidder ikke derude i den brændende sol. Så, men og så har vi på en måde tilpasset espalierarkitekturen en lille smule for at løse det.

Jacy Topps 23:55

Okay, så stort set alle vingårde har sin egen stil, og jeg ved, at Jay Laura har sin egen stil. Tror du, at klimaændringer i sidste ende vil påvirke din stil med vinfremstilling? Tænker du på måske 1015 20 år hen ad vejen? Ville du tilpasse en ny vinfremstillingsstil, en ny J. Lohr-stil?

Steve Peck 24:17

Nå, vi er helt sikkert åbne over for dig, når vi ser på andre varianter, som du ved, på en måde kan understøtte vores brand. Cabernet francs og eksempel du ved, smagen ligner meget Cabernet Sauvignon. Men det er os du ved, vi faktisk nogle sorter kræver mere vand end andre bare naturligt. Vi taler for eksempel om Seraj fra Rhone-dalen. Vi talte om, at det var en slags Hummer af store kampe. Det er med andre ord benzinslugeren. Serato går igennem det, pløjer bare gennem vand og Cabernet Franc, vi omtaler det som Prius, du ved betyder, at det er virkelig økonomisk. Og vi ved det, så vi har faktisk langsomt udvidet vores Cabernet Franc-beplantninger og finder mere nytte til det, frugten ender med at blive blandet ind i vores Cabernet Sauvignon-program ved eller lavt program i, du ved, en slags 5% mængder. Men vi værdsætter vores erfaring med at dyrke denne sort og ville læne os ind i, at hvis du ved, at klimaændringerne fortsætter. Og vi har erfaring med Cabernet Franc, og vi ved, at det vil give os mulighed for, du ved, at spare på vandet, det kommer ikke til at kræve så meget kunstvanding i vingården, og det vil være en smule mere varmetolerant over for disse , du ved, varmere temperaturer, som vi ser i vinmarkerne. Men igen, denne kyststribe, hvor pastoralerne ligger, det er, det spiller måske ikke ud til faktisk at blive varmere her, det kan faktisk spille ud, at vi bliver køligere igen, på grund af det træk, som det indre af USA har skabt for os at trække endnu mere kold luft ud af Stillehavet. Så det er ikke helt intuitivt, som du måske tror.

Jacy Topps 26:12

Ja. Steve, jeg har endnu et spørgsmål til dig. Uh huh. Når alle druerne er presset, og alt er i tanken, er gærings- og høstsæsonen slut. Og du det har været en succes. Hvad er der i dit glas? Hvad drikker du?

Steve Peck 26:29

Nå, jeg tipper allerede lidt på hatten til min begejstring omkring Cabernet Franc. Du ved, vi dyrker også et par Rhone-varianter her på J lore, som kan være virkelig forfriskende. Vi har en ny slags ikonisk luksusudgivelse kaldet JLo eller signatur Cabernet Sauvignon. Så hvis jeg virkelig har lyst til at forkæle mig selv og give mig selv lov til bare at have det godt med alt det hårde arbejde, så har jeg lagt i, ligesom du ved, i den situation du beskriver, du ved, slags kæmpet høstens kamp. Jeg har, du ved, jeg har været tidligt oppe og været på den hyper årvågne overvågning af vores afgrøde i vores vinfremstilling, og jeg vil virkelig gerne belønne mig selv. Det er den flaske, jeg vil trække ud, er fængslet eller signaturen Cabernet. Ja, og jeg ved, at I fortjener det. Alt det hårde arbejde.

Jacy Topps 27:22

Ja, mange tak fordi du sluttede dig til os. Det har været en fornøjelse at tale med dig. Det var en fornøjelse. Tak skal du have. Jeg ønsker dig en rigtig god og sund høstsæson.

Steve Peck 27:33

Okay, og tak, Jacy og jeg sætter virkelig pris på muligheden igen for at tale med dig.

Jacy Topps 27:44

Historien om klimaændringer er ikke kun en historie om forhøjede temperaturer, der er røglugt, tørke, frost, oversvømmelser, haglbyger og overdreven nedbør. De påvirker alle vinmarkerne. Klimaændringer er meget reelle, og de accelererer kun. Jo da. Fremskridt inden for teknologi og bedre videnskabelig forståelse af, hvordan druer dyrkes, hjælper helt sikkert vinproducenter med at tilpasse sig klimaændringer. Men i sidste ende er det op til os alle at hjælpe med at afbøde det. Hvad tænker du? Hvis du kan lide dagens afsnit, elsker vi at læse dine anmeldelser og høre, hvad du synes. Du kan e-maile os med dine kommentarer og spørgsmål på podcasts @ wine enthusiast.net. Og hey, hvorfor ikke fortælle dine vinelskende venner om at tjekke os ud for at huske, at du kan abonnere på denne podcast på Apple, Google, Spotify og andre steder, hvor du lytter til podcasts. Du kan også gå til wine enthusiast.com backslash podcast. For flere episoder og transskriptioner. Jeg er Jacy Topps. Tak for at lytte.