Close
Logo

Om Os

Cubanfoodla - Denne Populære Vin Ratings Og Anmeldelser, Ideen Om Unikke Opskrifter, Information Om Kombinationerne Af Nyhedsdækningen Og Nyttige Vejledninger.

Kultur

De drinks, vi elsker lige nu

Har du nogensinde spekuleret på, hvordan en samtale mellem vores anmeldere kunne lyde? Dyk ned i denne episode med Wine Enthusiast's spiritus reviewer extraordinaire og Writer-at-Large Newman arbejde og Anna-Christina Cabrales , maestro smagningsleder og anmelder fra Bourgogne og Rhônedalen. Det er en livlig diskussion om nuværende og fremtidige vin- og spiritustrends, der blander humor med ekspertindsigt.



Denne episode åbner med en ærlig omgang 'Love it' og 'Hate it' af 2023-moder, der enten gjorde indtryk eller efterlod dem irriterede og forvirrede.

Mens duoen kigger ind i deres krystalkugle fra 2024, udforsker de, hvad der hænger ved fra sidste år – og helt tilbage til pandemien (tænk: stigningen i drikkeklare drikkevarer og mere). Kara sætter sin indsats på en bestemt espresso martini riff og fordobler den spirituelle kategori, der vil dominere. AC siger, at sande vintendenser endnu ikke har udviklet sig, men inviterer passioneret entusiaster til at udforske rosé og øget gennemsigtighed på en række niveauer.

Uanset om du er en garvet sommelier eller bare får våde fødder i vinens verden, er der noget for enhver smag i denne ærlige og sjove samtale. Så hæld dig selv et glas og slutt dig til os, mens disse eksperter løsner deres tanker om, hvad der skal ske i 2024.



Du kan måske også lide: Den nye trend i Hard Seltzer? Almindelig Seltzer

  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo

Afskrift af episode

Transskriptioner genereres ved hjælp af en kombination af talegenkendelsessoftware og menneskelige transskriberinger og kan indeholde fejl. Kontroller venligst den tilsvarende lyd, før du citerer.

Højttalere: Anna-Christina Cabrales, Kara Newman, Samantha Sette

Anna-Christina Cabrales 00:08

Hej og velkommen til Vinentusiast-podcasten. Du serverer drinkskulturen og de mennesker, der kører den. Jeg er Anna-Cristina Cabrales-smagningsdirektør her hos Wine Enthusiast, og sammen med mig i dag er Karen Newman, vores spiritusanmelder og skribent som helhed. I denne episode ser vi dybt ind i vores krystalkugle i vores drikkeverden og forudsiger, hvad der vil være hot eller ej i vin- og spiritustrends for det kommende år. Har dåsevin mistet sin appel, og vil Espresso Martini være inde eller ude i 2024? Lad os springe lige ind.

Newman arbejde 00:43

Kaldet er en drømmesamling af californiske vine, der tilbyder en særskilt række af varianter, stilarter og de bedste appalacher. Vinmageren James MacPhail holder hver vin en klar, enestående stemme og arbejder sammen med kendte familieavlere om at lave Chardonnay, Pinot Noir og Cabernet Sauvignon. Mens du samler over 7090 plusscore i processen. Slut dig til en af ​​kollegernes fuldt tilpasselige vinklubber for første adgang til nye udgivelser, specialbibliotek, grøfterne og mere. Med fire medlemsmuligheder er der en klub for enhver vinelsker, modtag tre forsendelser om året, eller prøv det månedlige abonnement, og lever tre flasker om måneden lige til døren. For information og adgang. Besøg os på www.thecalingwine.com/enthusiast. It’s January and we’re all thinking about what happened in the year just past and what’s coming up in the year ahead. Here at Wine Enthusiast HQ, we’re certainly thinking about what’s on tap for wine and spirits. I’m Karen Newman, writer at large and spirits reviewer for Wine Enthusiast.

Anna-Christina Cabrales 01:47

Og jeg er Ana Christina Cabrales, smageleder og anmelder for bourgogne og Rhone-dalen. Så Kara, før vi taler om 2024-tendenserne, lad os tale om 2023.

Newman arbejde 02:00

Okay, så du er i vinverdenen. Så vi starter selvfølgelig med dig. Så hvad fangede din opmærksomhed i 2023? Faktisk, du ved, selv før vi dykker ned i den idé, hvad er, hvorfor spiller vi ikke en lille omgang kærlighedsspil, elsker det eller hader det. Så jeg vil starte med positiv eller negativ op.

Anna-Christina Cabrales 02:18

Jeg vil gå med kærlighed og kærlighed med en lille ven af ​​måske lidt irritation, hvis du vil, ikke? Det samme er to sider af den mønt, men jeg elskede det. Jeg har bestemt bemærket, at flere forbrugere ønsker at lære mere. Og det er positivt for mig, for på et marked, hvor vi ser et fald i vinforbruget, ser vi, eller i det mindste hvad jeg har bemærket er, at forbrugerne gerne vil lære mere om, hvad de indtager og betaler for for det. Men, du ved, selvfølgelig, det diskvalificerer ikke andre drikkere derude fra dem, der lige er på vej ind i vinverdenen, som på en måde føler sig igennem og forsøger at finde ud af deres vej gennem emballage og markedsføring, hvilket fuldstændig gør. eksisterer. Men det, jeg elsker, er, at vi begynder at stille flere spørgsmål om, hvorfor, du ved, er det spørgsmål om sulfitter, vi stiller spørgsmålstegn ved sulfitter, niveauerne af det, hvor meget af det er i vinene? Hvor meget af det er det, hvor meget ligner sulfitter i vin versus andre produkter, der er derude. Og endda ting ned til global opvarmning? Du ved, jeg ville høre pludselig, som visse spørgsmål som, så hvilken drue er det her? Men nu stiller vi spørgsmål som, hvordan påvirker det mig? Og jeg elsker svarene. Jeg elsker at lære af vingårde. Men tak, og det er den del, hvor jeg bliver en lille smule irriteret. Ligesom, kom nu, ligesom, vingårde giver os et rigtig godt og dedikeret svar til at lide hvad som, hvorfor er det, at du gør, hvad du gør for at bekæmpe global opvarmning? Du ved, det burde være en historie, der er unikt din, og det er dine historier, du ejer den, og vi vil gerne følge dine trin og forstå, hvorfor du gør, som du gør. Og jeg elsker, at vi stiller spørgsmålstegn ved ting, men mere forstår hvorfor. Hvad med dig?

Newman arbejde 04:23

Nå, en af ​​de ting, som jeg elsker lige nu, er, at jeg virkelig har skrevet ud, at vi sådan set er i slutningen af ​​den tørre januar. Ja. Og at det ikke er den del, jeg elsker. Men jeg sætter helt klart pris på, at nul-sikre og lav-proof drikkevarer nu er på hver menu overalt. Vi har set en regel to er der helt sikkert. Kan du lave et nul bevis?

Anna-Christina Cabrales 04:48

Jeg ser det helt sikkert meget mere på menuer, da det bare er en kombination, hvor man på en måde ser cocktails og vine bundtet sammen.

Newman arbejde 04:57

Men jeg føler, at jeg virkelig sætter pris på, at du ser det overalt, nu føler jeg, at hvis du går på en bar-restaurant nu, og du får en cocktailmenu, og den ikke er der, føles det som om, det er en iøjnefaldende udeladelse. Ja, jeg vil sige, at det bare gør det nemt. Det gør det nemmere at undlade at indtage eller at indtage lidt mindre eller at have muligheder, når du er sammen med folk, der ikke drikker, uanset årsagen. Jeg synes, det er forfriskende, og det er tiltrængt. Jeg ser frem til at udforske flere af disse menuer i det kommende år.

Anna-Christina Cabrales 05:27

Helt bestemt. Jeg kan godt lide at have muligheden for intet pres. Jeg er stadig, jeg kan stadig deltage, men intet pres for nødvendigt at indtage alkohol.

Newman arbejde 05:38

Helt sikkert. Okay, hvad er der ellers på din? På din gode liste? Din tommelfinger op-liste?

Anna-Christina Cabrales 05:43

Nå, nej, jeg tror, ​​jeg vil gå direkte ind i had, fordi du allerede har rørt ved noget, der virkelig er bare, jeg ved det ikke, det får mig til at føle ting, Kara. Så jeg går ind i had, og det handler ikke om kategorien som helhed. Nu tror jeg på at have ikke-alkoholholdige lavprøvevine. Men du ved, vi har brug for dem. Jeg tror, ​​det er en kategori, der er kommet for at blive. Men vær venlig at blive i din egen bane. Smid ikke vin i skrald. Du ved, vi drikker vin af en bestemt grund her. Og det handler ikke nødvendigvis om sundhedsmæssige fordele her. Fordi zoom en, fordi det føles godt. Det passer godt til så mange forskellige typer mad. Lad os ikke tale om denne kategori som noget, der ligner sundhedsrelateret her. okay

Newman arbejde 06:30

åh min gud, du har ramt et af mine smertepunkter. Hvad er det? Jeg mener, en af ​​de ting, jeg mener, jeg har slået denne tromme i et stykke tid, det er ikke specifikt for 2023. Men jeg virkelig, jeg foragter, når du ser cocktails eller spiritus, eller vin eller øl for den sags skyld position som en wellness-drik. Ja, nej, nej, nej, nej, hvis der er alkohol i, er det ikke en wellness. Det er ikke netto, hvad end det er, jeg er ligeglad med, at den Margarita er lavere i alkohol eller lavere i sukker. Du ved, hvis der er alkohol, er det, det er ikke en wellness-drik, eller hvor mange tilpassede Genex eller nootropics eller hvad du nu skubber derind, hvis alkoholer også er derinde. Jeg synes, du skal bare tage det for, hvad det er og bare nyde det, og du ved, en god tur i spaen, gå i fitnesscenteret, du ved, gør dine ting. Men du ved, nyd den Margarita senere, du ved, og nyd den, som den er. Og det hele er alt godt med måde.

Anna-Christina Cabrales 07:30

Aftalt.

Newman arbejde 07:32

Okay, så vil du vende tilbage til ting, som dit liv grupperer ting, du ikke kan lide? Englen eller djævelen, der sidder på din skulder?

Anna-Christina Cabrales 07:40

Okay, lad mig smide det tilbage til kan ikke være mig.

Newman arbejde 07:45

Jeg går tilbage. Okay, jeg vil efterlade noget andet, der virkelig driver mig til vanvid. Noget jeg hadede ved 2023. Og det er cocktails pris på $20 og mere.

Anna-Christina Cabrales 07:56

Okay, ja, jeg kan endda sige 25 eller mere. Helt sikkert. Jeg er ligesom, hvad? Hvad handler det om? Er det ikke prisen på et måltid? Kan du lide vores ret?

Newman arbejde 08:05

Ja. Det er vanvittigt. Og jeg plejede at tænke på drinks som værende luksusvarer til en overkommelig pris. Og det er bare gået igennem taget. Jeg fortæller historien for magasinet på $21 Martini. Og jeg føler, at selv det er i bakspejlet. Nogle gange, du ved, $25 er bare vanvittigt. Og jeg føler ikke, at jeg ser en ende i sigte. Og det er heller ikke kun i New York City. Det er bare over det hele. Jeg føler, at inflationen lige er ved at komme ud af kontrol. Og selv når inflationen ser ud til at falde i andre områder af økonomien, før jeg begyndte at skrive om drinks, skrev jeg om aktier og obligationer og økonomien. Og så tænker jeg stadig på mere, end jeg nok burde. Og jeg ser, at selvom inflationen er på vej ned i nogle områder, er den stadig meget høj, når det kommer til fødevarepriser og restaurantpriser og alkoholpriser. Det er stadig, jeg mener, især i en situation uden for hjemmet, at drinks er meget dyre at gå ud og have det godt i disse dage.

Anna-Christina Cabrales 09:08

Aftalt. Jeg synes, at jeg underholder derhjemme så meget mere end nogensinde før. Jeg tror helt sikkert, at jeg i 2023 nok kan regne med, hvor mange gange jeg gik ud bare for ikke-arbejdsrelaterede ting. Jeg har helt sikkert underholdt så meget mere derhjemme.

Newman arbejde 09:28

Ja, jeg er ikke elite. De kan ikke se, at jeg nikker, jeg er enig. Åh gud.

Anna-Christina Cabrales 09:35

Du ved, du kom ind på noget, som jeg var lidt nysgerrig omkring inflation, og ting, som især måske nogle spiritus, som vi virkelig plejede at kunne lide at forsyne os med og nyde og dele med venner. Har du lyst til, at vi måske i fremtiden vil begynde at se, at mærker kan skabe en anden linje, der er lidt mere overkommelig. Til hverdagsforbrug igen føler jeg, at alt bare skal stige i pris lige nu. Men vil vi se det komme op igen i fremtiden? Tror du?

Newman arbejde 10:09

Det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg ved det ikke, jeg ved, at jeg har set flere undersøgelser, der peger på det, der plejede at blive kaldt premiumization. Hvad er det modsatte af premium premium isolation? I lang tid var der virkelig en tendens til mere og dyrere spiritus, ligesom du nævnte. Og nu handler flere mennesker ned. Jeg mener, jeg tænker mere på 2024. Se da fremad. 2023. Men jeg gætter på, at det hele sløres sammen.

Anna-Christina Cabrales 10:39

Måske skulle vi bare springe ud i det så. Vil du ind i 2024?

Newman arbejde 10:43

Ja, vi hopper helt sikkert rundt. Okay. Ja. Så i 2024 forventer jeg, at vi formentlig kommer til at se flere mennesker handle ned til en mere værdifuld pris. Ånder. Jeg ved det ikke, det vil være over hele linjen. Og der er stadig så mange jokertegn, du ved, og alt kan ske. Men helt sikkert, jeg tror, ​​du vil se flere mennesker gå ud og have deres kander af margaritas kan vise margaritas på mærket i dag.

Anna-Christina Cabrales 11:11

Også mig. Kan vi få en senere?

Newman arbejde 11:14

Helt bestemt. Men jeg tror, ​​du vil se, at flere mennesker bliver ved med at få deres kander margaritas. Ingen har opgivet det endnu, men jeg tror, ​​det vil være billigere, fordi det på billedet, i modsætning til at du ved, at det er mest, det dyreste, det dyreste. Og det er faktisk en statistik, jeg udfyldte for ligesom at ringe ud, hvor jeg fik den lille godbid, der var fra ws Ws, de sammensatte en undersøgelse og nævnte, at sækhandler, og det var lidt fast i mit sind ved at sige, du ved, ja, det er præcis, hvad jeg forventer, det får vi at se.

Anna-Christina Cabrales 11:45

Du ved, du rørte ved noget her. Og du ser det bestemt meget mere i åndeverdenen. Og jeg tror, ​​at i vinverdenen kommer det op i formatet af dåser, men proportioner, du ser en lille smule mere kontrol over proportionerne på en måde som, især i spiritus og vin, er der en mentalitet, som okay, du er stillet over for en flaske, er det 750 ML hø, som du måske bliver nødt til at indtage inden for en vis periode. Og sjovt nok, selvom du lægger en belastning nej ud, du ved, vinflaske lige ved siden af ​​den samme størrelse, er den, den har stadig det samme tryk. Og jeg føler, at især i denne dag og alder, hvor vi bevæger os hurtigere, forventes vi at være mere produktive, skarpere, ligesom proportioner, ligesom vi vil have det godt og gerne vil have den kant af. Men samtidig vil vi bare ikke have den samme følelse næste dag af ligesom, kan ikke lide at være tømmermænd eller bare føle os sløve. Og så vil vi gerne have, at den lille, den lille kant, den lille ting på en måde snapper os ud af den. Og så jeg føler, at vi kommer til at se flere, som flere kvalitetsmuligheder, især når det kommer til dåsevin. Finder du flere konserverede muligheder i FTU? Verden?

Newman arbejde 13:09

Åh, helt sikkert. Helt sikkert. Det er så sjovt. Jeg har lige set dåsevine i. Jeg gik til vinhandel for at hente en flaske vin til aftensmad, og de dåser, dåser vin, og det faldt mig bare aldrig rigtig ind, at jeg bare kunne købe dåser.

Anna-Christina Cabrales 13:25

Ja, det er så nemt, bærbart, men alt hvad jeg vil sige er temperatur. Man vil have lunken vin. Og mon ikke det måske er rød, mousserende vin. Det er lidt udfordrende. Men jeg kan godt lide det her, du ved, denne idé om, okay, ja, kan vi stadig nyde det, men bare i mindre proportioner. Og så ud over dåser, tænker jeg bare: Er det her en reel mulighed for, at glaspladen på især restauranter også virkelig kan forbedre sig? Du ved, ligesom, vi bruger allerede så mange penge på at gå ud. Jeg mener, at det helt sikkert for mig, i det mindste på min lov, føles som om jeg betaler ligesom, mens markedet før var måske tre gange så meget. Nu føles det som fire gange fem gange så meget. Og hvis jeg skal betale så meget, vil jeg have noget rigtig godt. Og jeg hader at sige det, for jeg kender bare nogle af disse flasker. Det vil jeg bare ikke betale. Du ved, og jeg føler, at der kunne være en rigtig god mulighed her, især for vindirektører, der virkelig omfavner deres omkostninger ved at lære deres omkostninger og skabe meget kreative glasudvalg.

Newman arbejde 14:39

Det er sjovt, du bragte RTD'er op, og jeg tror, ​​at vi kunne klare en hel time omkring. Ja, men lad mig da du spurgte om dem. Jeg føler, at 2024 bliver året, hvor vi ser en rigtig shakeout i RTD-drinkrummet.

Anna-Christina Cabrales 14:57

Hvordan det? Fordi jeg bare ser...

Newman arbejde 14:59

Der er så mange af dem. Jeg mener, de tjener på det

Anna-Christina Cabrales 15:03

Helt bestemt. Baseret på dit syn, er der helt sikkert plads til forbedringer.

Newman arbejde 15:14

Ja, de er bestemt ikke alle gode. Og jeg tror, ​​at mange af dem heller ikke er så gode som det, man får på en bar. Og det er helt sikkert. Og det er sådan en udfordring, men det, jeg synes, de gør super godt, er distribution. De dukker virkelig op nogle steder, jeg ville aldrig have forestillet mig, at du kunne få noget mere end bare, du ved, en øl som f.eks. sportsarenaer eller Yeah, eller ved en koncert eller togstationer, hotelbarer. Jeg har set et par på flugt, du ved, de vil have færdigblandede cocktails, som de vil åbne og hælde for dig, du ved, portionskontrol, som han sagde, og de er gode. Ja. Og du er helt sikkert bedre end hvad du nogle gange fik.

Anna-Christina Cabrales 16:00

Ja. Jeg har i hvert fald bemærket det i et par af mine sidste flyvninger. Jeg tænker, wow, det her er faktisk ret godt.

Newman arbejde 16:04

Ja. Der er helt sikkert nogle fordele. Jeg mener, jeg behøver ikke at dunk på hele kategorien, der er faktisk nogle fremragende muligheder. Men jeg tror, ​​at de fremragende muligheder er dem, der bliver ved, og dem, som du ved, ikke er så gode, især, du ved igen, inflation ser ud til at være vævet. Så gerne en gennemgående linje i vores samtale i dag. Og jeg tror, ​​at dem, der ikke giver værdi, sandsynligvis vil være nogle af dem, der ikke får lov til at blive ved, du ved, forbrugere derhjemme vil sige, ja, du ved, hvis jeg Jeg vil betale for det her, jeg vil gerne have det er rigtig godt. Og hvis ikke, vil jeg stemme med min pengepung og flytte lige med. Hvor kan du finde de bedste gaver til gode lave priser, som alle vil elske, en samlet vin og meget mere. Med så mange gode flasker at vælge imellem kan du selvfølgelig finde noget for enhver smag på din liste, uanset om det er Cabernet, til din søs mousserende vin til en kollega eller en enkelt tønde bourbon til far. Og hvis du har brug for hjælp, så spørg bare en af ​​vores venlige guider eller råd med de laveste priser i over 30 år, du vil altid finde det, du elsker og elsker, hvad du kun finder hos Total Wine og mere spiritus, der ikke sælges i Virginia og North Carolina. Drik ansvarligt vær 21. Hvad er der ellers på din forudsigelsesliste for det kommende år?

Anna-Christina Cabrales 17:26

Du ved, på en måde at udnytte det, jeg talte om tidligere, bare gennemsigtighed, jeg tror, ​​er et stort, kæmpe nøgleord for mig. Gennemsigtighed i den forstand, at jeg tror, ​​at forbrugerne gerne vil føle noget, der er rent, noget, der er behageligt. De vil ikke nødvendigvis have noget, der måske bare er dækket af et ton egetræ. Jeg siger ikke, at der ikke er plads til, at der er tid og sted for alt. Men jeg tror, ​​vi begynder at se en meget sofistikeret palet begynde at lide dukke op. Og de vil bare gerne forstå en følelse af sted. Hvor blev det dyrket det terroir, som du kender, hvor den drue blev dyrket, hvor de druer blev dyrket, og på en måde lære, de ønsker at blive imponeret og også at imponere. Og jeg mener, på en måde at lære noget fra etiketten eller måske lære noget mere af vinmageren. Og så synes jeg, at gennemsigtighed, også i formatet af vinetiketter, er enorm. Og jeg elsker at hente en flaske, og jeg ser flere og flere detaljer om en flaske vin. Bær nu hentede en flaske vin, før jeg mener, og du vendte den bagud og læste etiketten, så ser det nogle gange ud til, at du næsten kan bytte historierne mellem etiketterne. Og det lyder alligevel lidt som den anden flaskehistorie.

Newman arbejde 18:58

Det er ligesom markedsføringsjargon. Ja, det virkede ikke som om du taler om et bestemt sted en bestemt person. Det kan være hvad som helst hvor som helst.

Anna-Christina Cabrales 19:05

Nemlig. Og så når jeg ser en etiket, især når de taler om et bestemt websted, taler de om højde, de taler om tøj, vi taler om gennemsnitlig købsalder og jordtype. Det er kun en del af samtalen. Og det er fantastisk til enhver som vinnørd eller enhver lignende vinelsker, der virkelig er til den slags. Men for alle, der kan lide, vi ønsker at bringe ind i samtalen, hvad betyder alt dette, især i en dag og alder, hvor vi ser vinproducenter på en måde bryde forskellige parceller og vinmarker ud og skabe som et væld af aftapninger? Hvordan adskiller den ene sig fra den næste, fortæl mig, og jeg tror, ​​at der er en reel mulighed der, og det vil hjælpe os til at blive endnu mere forelsket i disse vine, og gennemsigtighed i et tredje format for mig, tror jeg, og du kan fortælle mig Jeg tager helt fejl her, men du er måske bare fordi jeg har hængt rundt på sociale medier. Jeg elsker ikke lige det, jeg ser på Instagram i disse dage. Men jeg føler, at blogs kommer tilbage. Ligesom, okay, hardcore. Jeg talte om dette med en kær ven af ​​mig, Christy Frank. Og vi ser, at det bare aldrig er nok i kort format længere. Og vi vil gerne kunne tale om, hvad der ellers sker. Og jeg ved ikke, om det nødvendigvis er nok, ligesom en virksomheds hjemmeside er nok. Jeg tror, ​​vi gerne vil deltage i den større samtale igen og være i stand til at tale om, hvorfor visse ting betyder noget, især når vi taler om ting som regenerativt landbrug, bæredygtighed, global opvarmning, det er bare en større samtale end blot en hurtig opslag på sociale medier.

Newman arbejde 20:49

Så interessant. Jeg ved ikke, om jeg er enig i, at blogs vender tilbage, mine penge ville være på nyhedsbreve, jeg tænker, okay, denne understack og alt det der.

Anna-Christina Cabrales 20:58

Det er en verden, jeg endnu ikke rigtig har dykket ned i, så substack kultur?

Newman arbejde 21:05

Ja, selvom jeg tror, ​​vi starter nu, taler vi mere om medietrends og mindre om drinks-tendenser. Men ja, jeg er enig i, at folk bestemt er sultne efter en mere omfattende samtale, ikke kun Ja, de ting, du kommer på, om influencer-leddet. Så ja, helt sikkert. Jeg er enig med dig i kravet om mere gennemsigtighed, tror jeg, især når du ser på den yngste generation af drikkere i disse dage, du ved, Gen Z og ældre, er der bestemt mere efterspørgsel efter ægthed og for at ville vide præcis, hvem der står bag, hvad de drikker, hvad de indtager, om det er du ved, i flydende form eller ej, du ved, de vil vide mere om, hvem der laver det, hvad de gør mht. at støtte miljøet, i form af at støtte andre kulturer, nu vil de gerne være i stand til at sætte deres penge ind på noget, der betyder noget. De vil gerne føle, at det, de indtager, er en del af noget større. Og jeg beundrer bestemt den slags pithos. Det er godt.

Anna-Christina Cabrales 22:18

Absolut, siger jeg, selv blandt som den næste generation af samlere, som du ved, jeg har talt med, du ved, de samler ikke nødvendigvis på, du ved, hvad deres onkel eller bedstefar eller far, forældre, kan lide, dig ved, samlet, de er, de finder deres egen smag og vil følge en historie, nogens engagement og dedikation til noget, og de føler noget ud af vinen. Nu er det hele et spørgsmål om, hvordan disse vine ældes, er en anden historie. Men igen, vi drikker altid vin meget tidligere i disse dage eller indtager dem tidligere, end vi plejede at være i kælder. Men jeg elsker det virkelig

Newman arbejde 23:02

Oplever du, at yngre forbrugere trækker mod en bestemt region eller stil? Og hvorfor?

Anna-Christina Cabrales 23:08

det er lidt over det hele. Og jeg synes, det er lidt forudindtaget, især i dag og alder, vi er bare priser, især i klassiske regioner er så dyre. Jeg mener ikke at sige, at der ikke er et marked, der bestemt eksisterer. Det er ret fascinerende. Du ved, flasker bevæger sig for hundreder, hvis ikke 1000-vis af dollars, men jeg tror, ​​at der helt sikkert er en fascination mere, som jeg ser, mens jeg for nylig ikke stopper, men også i Spanien. Og Portugal. Jeg ser mere interesse der. Åh, interessant. Ja. Også for eksotiske. Jeg synes, det stadig er et hårdt marked. Det er ikke som hver dag her stadig, at havn er noget, der er ret populært. Jeg tror, ​​at det bare er en af ​​de ting, hvor hvis de ser det, så vil jeg måske gå til som en mulighed, men med hensyn til indsamling og hvor de kan bruge deres penge. Jeg tror, ​​de leder efter en slags ligesom det, jeg talte om tidligere, hvor man kan mærke den umiddelbarhed, umiddelbarhed og kompleksitet, noget, der kan indtages med det samme, men også de kan sikkert gemme det væk i et par stykker. år og forvent endnu flere resultater eller bare være i fuld ærefrygt for, hvad resultaterne er. Og jeg har lyst til, at især i Spanien, og det, vi ser i Portugal, leverer helt sikkert uden rigtig at bryde banken, og jeg tror, ​​at det også er en del af grunden til, at det bare er så attraktivt.

Newman arbejde 24:39

Så lad os se, hvad der ellers er på vores liste for 2024-video, der vil fortælle dig noget, der virkelig blæste i luften, efter at vi offentliggjorde vores så fremad for digital. Jeg nævnte, at Carajillo måske er årets cocktail i 2024.

Anna-Christina Cabrales 24:58

Fortæl mig mere.

Newman arbejde 24:59

Det er kaffecocktailen. Det startede med…

Anna-Christina Cabrales 25:03

Vent en anden kaffecocktail? Er vi allerede ovre Espresso Martini? Jeg ved, at jeg ikke er ovre det, jeg bliver nok nødt til det, når jeg går ud.

Newman arbejde 25:18

Men så snart jeg nævnte det, og så snart vi offentliggjorde det, fik jeg så mange forskellige e-mails og tekster fra folk. Så jeg elsker en grundig udsigt, eller jeg kan ikke tro, at det tog Amerika så lang tid at opdage det. Vi har drukket dette for evigt. Og i Spanien og Mexico. Jeg mener, det er

Anna-Christina Cabrales 25:32

Okay, så for dem, der ikke ved, hvad er det?

Newman arbejde 25:35

Det er en blanding af espresso og spiritus. 43 Det er en urte-luchar fra Spanien, og espresso til 43. Er det ligesom fernet? Ish? Øh, det er en slags vanilje II. Okay. Ja, det er også behageligt at drikke alene.

Anna-Christina Cabrales 25:52

Så det er ligesom Espresso Martini til et andet niveau, hvornår?

Newman arbejde 25:56

Jeg tror lidt ja. Det er, det er ligesom en nem sipper, tror jeg. Og tilsyneladende er det virkelig populært i Mexico. Og faktisk, Mills, skrev Bernstein også om det for magasinet. Og jeg gik til en restaurant, der åbnede el lugar cantina, og de havde en mash up på menuen. Det var en Espresso Martini, den lignede en Espresso Martini. Men det var også en cardio den havde, som 443 i den. Og jeg tænkte: Ved du hvad, dette er kun begyndelsen på, at det bliver så mainstream, og det ville ikke overraske mig. Jeg mener, her er min forudsigelse. Mellem nu og slutningen af ​​året vil vi begynde at se alle slags restauranter og barer og ikke kun dem, der er mexicanske restauranter. Jeg tror, ​​at vi bare vil se en eksplosion. Jeg er af, hvad der vil komme efter det. Du ved, vi ser så mange Espresso Martini ribben, der er overalt. Jeg mener, jeg ser frem til Carajillo-riffene, hvad der kommer efter det også.

Anna-Christina Cabrales 26:52

Sæt dine penge på det, hvad kommer der efter det?

Newman arbejde 26:58

Hvis jeg vidste det, ville jeg nok åbne en bar og servere den lige nu. Det bliver noget, jeg ikke kan se. Det bliver noget mærkeligt på TikTok, det bliver noget visuelt, noget skørt udseende. Jeg mener, det er også noget, jeg ser overalt, hvor det for 2024. Så meget handler om fordybende barer fordybende drink noget skørt noget med røg noget og et skørt udseende fartøj, du ved, i lyse farver. Det skal det være

Anna-Christina Cabrales 27:32

Når du nu siger, at fordybende er meget anderledes end noget, der serveres ved bordet, eller der kommer lidt mere interaktion fra...

Newman arbejde 27:41

Jeg tror, ​​at så længe der er en slags interaktivt element eller noget, der er fordybende, er bare sådan et buzzword eller noget andet, der betyder noget længere. Jeg ser det så tit. Jeg tror, ​​jeg virkelig skal være mere kritisk over for nogle af disse buzzwords, men jeg tror helt sikkert, at en af ​​de største tendenser, vi venter på at se igen og igen og igen, og sandsynligvis ikke engang stopper 2024 Er drinks, der bare er så slående og finurlig og over toppen. Og hvis det involverer forbrugeren, at gøre noget for at gøre det mere specielt, eller at sætte sig ind i oplevelsen, tænker jeg mere end bedre hele tiden. Du ved, om det involverer at hælde noget i, blæse en flamme ud, løfte den til lyset. Du ved, det er altid noget. Det skifter farver. Det er et jelloshot. Du skal få det til at jiggle. Det er altid noget

Anna-Christina Cabrales 28:36

Jeg er vild med, når tingene skifter farve.

Newman arbejde 28:38

Jeg elsker dem. Det skal være sjovt

Anna-Christina Cabrales 28:46

Og det er derfor, jeg har lyst til nogle gange, at spiritus som, især i en restaurant, bare er en slags Trumps vin, som om vi ikke har sådan nogle sexede ting, du ved, bare kommer ud af en flaske.

Newman arbejde 28:55

Åh min gud, vi har denne enorme flaske. Af de helt store.

Anna-Christina Cabrales 28:59

Ja, du ser helt sikkert som magnums, der kommer ud for at spille, især i en verden af ​​mousserende, som du ved, for 2024 kan jeg ikke se, at det at dø ned noget som helst mousserende vil stadig være noget, som alle higer efter, føles som om alle helt sikkert bare vil have noget let og sprudlende noget for at lette stemningen, vil vi ikke mærke ting, der er for tunge med det samme. Du ved, vi er bare nødt til at gå over til den slags ting, og det er godt at se det på samme måde. Så over spritzerne og hvad så, er det overhovedet gået i stå?

Newman arbejde 29:34

Nej... Nogle gange tager jeg en slags bagsæde til måske Espresso Martini, men jeg tror, ​​så snart vejret bliver varmt igen.

Anna-Christina Cabrales 29:40

Åh, helt sikkert. Og du kan se det, som du i det mindste ved, når jeg dækker som bordeaux og løber, ser du, at flere af appalacherne vil ønske at udvide deres beplantninger til hvide sorter. De forstår, at der er mere efterspørgsel efter dette. Det kommer bare til at tage et stykke tid, fordi der er regler på plads, så hvor meget kan du udvide på årsbasis. Men selv lokalt, ja, det er ting, de har lyst til, eller i det mindste for den næste generation, de vil bare have lysere, som sprits, mousserende, hvide, endda nogle roser. Og med roser har jeg også lidt af en knogle at plukke der. Men ja, det er stadig en slags kamp, ​​Okay, igen, ingen problemer, men Rosaes brev per monsell-stil. Men jeg ønskede bare, at vi ville udforske lidt, jeg føler, at den dybere farve, som Rosie, især fra Tavel, bare skræmmer folk væk, mens det i virkeligheden er sådan nogle fantastiske gastronomiske parringer. Og jeg kan måske endda bare tage en flaske og åbne med den fra dine appetitvækkere eller bare små små, nærmest susende lige igennem, som, du ved, din første ret, hele vejen igennem, som måske endda noget som, du ved, som, måske en rigtig mør som en wagyu-bøf eller sådan noget. Jeg kan bære det hele vejen igennem. Jeg mener sådan set, så ikke alle roser er bygget ens, men jeg ville bare ønske, at vi ville udforske lidt mere i denne kategori. Og deres engel gør det så godt, og jeg vil fortsætte med at kæmpe den kamp. Men jeg ville bare ønske, vi eksperimenterede mere med forskellige slags roser.

Newman arbejde 31:21

Du skal se, at AC bogstaveligt talt banker på det

Anna-Christina Cabrales 31:28

Ja, det gik godt, siger jeg. Så igen, du ved, mit bias-perspektiv her, bare fordi jeg elsker det så meget. Og jeg dækker det også.

Newman arbejde 31:40

Så jeg føler, at vi på en måde er ved at afvikle for at lave nogle endelige forudsigelser og okay, for jeg føler, at jeg faktisk ikke engang har talt om at dræbe endnu. Gå efter det. Og hvis jeg leder efter, tænkte jeg på, hvad er de store spirituelle tendenser at holde øje med i 2024? Og for mig tror jeg, det bliver noget vedtaget tilstødende.

Anna-Christina Cabrales 32:02

Gosh, det håber jeg. Jeg er helt til det.

Newman arbejde 32:08

Jeg tror ikke, at tequila kommer nogen steder. Det er, det er stadigvæk bare absolut en juggernaut. Og den er allerede klar til at overgå vodka og overgå whisky, hvis den ikke allerede er det.

Anna-Christina Cabrales 32:20

Er der nogen statistikker derude lige nu, der viser, hvor meget det bare fører i forhold til andre kategorier?

Newman arbejde 32:25

Der er helt sikkert statistikker. Ja, jeg har ikke tænkt mig at have dem ude af mit hoved, men bestemt diskutere destillerede spiritus Council of the US og andre enheder. IWS er, jeg mener, det er bare igen og igen, det viser bare, at at dræbe det bare er øverst på ranglisten, og hvor det ikke er det. Det er ved at være, og dette er måske året. Det er en meget smal, hver anden kategori, der er over til hæl, det er en meget smal føring. Åh, og ja, og det bliver bare ved.

Anna-Christina Cabrales 32:54

Og hvor falder Mezcal ind i det?

Newman arbejde 32:57

Jeg synes, det virkelig kommer op.

Anna-Christina Cabrales 33:00

Det er spændende.

Newman arbejde 33:01

Især ikke der er så meget celebrity mezcal, jeg føler, at det er så sandt. Jeg føler, at det er lidt ligesom whistlebloweren, du ved, det vil sige, der virkelig kommer til at tage over. Jeg føler ikke, at der er et virkelig specifikt, mere end et par specifikke mærker. Jeg mener, alle kender Delma gay og Lidl, og der er et par mærker, som folk kender, men jeg føler ikke, at der er et, der bare har været ligesom den løbske succes, der siger, at Tron-er for tequila, eller casamigos var for tequila tredje, der er ligesom en, en hel tåre af velkendte til at dræbe os, hvor jeg føler mig som den bedste kalyceal, ligesom den lidt efter lidt sniger sig op, du ved, taler over muren, hvis det her skal, det kommer snart. Og jeg tror, ​​når det sker, tror jeg, at i år, vi også kommer til at se ligesom, ret du ved, hvor længe bakkerne Mezcal hocking Hills tequila? Jeg tror, ​​det kan være det år, vi muligvis ser så høje komme ud. Og det er ikke et job, det er mere som en Gobi tilstødende. Jeg vil ikke gå for dybt ind i ukrudtet på det, men det er en plante, der minder meget om agave, og den skaber en spiritus, der smager meget lig tequila eller Mezcal. Og i 2022 så jeg min første berømthed nogensinde så høj, og det var Lenny.

Anna-Christina Cabrales 34:25

Det er virkelig sjældent af alle kategorier. Og det er sjovt, at jeg ikke hader, så det er alt sammen godt.

Newman arbejde 34:32

Jeg tror, ​​det var en vane denne gang. Jeg tror, ​​at dette er æraen for flere berømtheder, så fortæl det, eller måske tager jeg fejl. Måske bliver det en berømthed, men der vil være en af ​​dem, en af ​​dem skulle komme ud af porten, og ved udgangen af ​​2024 tror jeg, at vi vil have endnu en kommende Agave/Abage tilstødende kategori. De kommer efter dig for at dræbe, hvis de kommer efter dig. Det er min forudsigelse.

Anna-Christina Cabrales 34:59

Det ser ud til, at vi kommer til at drikke mange flere margaritas sammen.

Newman arbejde 35:03

Jeg fortryder ikke.

Anna-Christina Cabrales 35:07

Måske er dette noget, du hører mere, jeg kender det heller ikke i din verden. Men noget, som jeg tror, ​​at jeg helt sikkert kommer til at høre på tungen, er mere af professionelle og kun forbrugere generelt, som, du ved, vi talte om, er den her økologisk? Det er derfor, du ved, bæredygtigt lavet biodynamisk, men regenerativt landbrug? Er det overhovedet noget, der dukker op i din verden?

Newman arbejde 35:33

Fra tid til anden nogle gange i visse, visse lommer her? Snakke mere om det?

Anna-Christina Cabrales 35:39

Ja. Så det bringer bare tingene til et andet niveau, hvor vi ser mere på ting som dækafgrøder, muldjord, er medarbejdernes velvære og i bund og grund i et miljø, hvor vi virkelig kan opretholde sig selv og være i stand til helbrede også gennem eventuelle udfordringer, hvis du vil. Det er en meget let beskrivelse af dette. Det er langt mere komplekst. Men de siger især, at vine produceret i sådanne miljøer bare virkelig fanger stedets essens, man mærker en intens mineralitet, og bare ting, der er så vilde og unikke ved stedet. Og jeg har haft fornøjelsen af ​​at smage et par stykker, mens jeg var væk i Frankrig. og jeg var bare sådan, Whoa, hvad er det her? Ja, det var bare så fængslende. Og sagen er, at jeg gik tilbage til de vine igen og igen og ville bare forstå. Og sagen er den, at det bare var næsten umuligt bare at indfange det på én gang, som om du sådan set skulle være der og forstå, når de siger, at du kan virkelig lugte fårene og de høje. græs og alt det der. Men det er vine, som jeg bare Whoa, der. Der er en smuk vildskab over dem, og den måde, det bare smelter sammen og ligesom i glasset. Det er bare ikke noget som det. Det er en energi, om du vil også, som jeg aldrig rigtig har sanset før. Og du ved, ud over det, nu tænker jeg over det, især da jeg kan lide at skrive om dette emne om gennemsigtighed, er, at jeg også har elsket, hvordan vi ser flere vinproducenter eksperimentere med forskellige kar. En af de ting, jeg elskede, da jeg var på besøg, er at se sådan nogle ting er eksperimenterende, især med lignende vinkugler. Så det ligner bogstaveligt talt en globus. Men vi har et glas, hvor du synes, at miljøet er fuldstændig reduktivt. Men det er du ikke helt. Og det, jeg elskede ved dette, er bare, at du kan mærke renheden af, hvor godt den drue er lavet. Eller hvis du vil gå fra det. Det er ligesom et andet aspekt af det. Der er bare så mange forskellige måder at eksperimentere med dette på, det er stadig ret nyt. Men jeg elsker bare gennemsigtigheden af ​​druen i dette kar og andre ting, som jeg også har smagt, hvis det skulle være fra som amfora, eller som meget forskellige, gerne typer betonæg eller endda rustfrit stålæg, som du ved , er ret sjældne. Jeg elsker dette niveau af eksperimentering, fordi de virkelig forsøger at bevare, ligesom kvaliteten af ​​det, de vokser. Og så bare lidt at bruge lidt af dette og lidt af det, skulle det være ligesom stort format, som eg eller hvad som helst, for ligesom at hige efter noget til det med så meget finesse og elegance. Det er bare så godt

Newman arbejde 38:45

Jeg elsker, at du kan have alle disse forskellige teknikker, som selvom jeg ikke forstår, hvad de er, så mener jeg, at du bare kan hælde det i et glas og opleve det.

Anna-Christina Cabrales 38:54

Ja. Heldige os, ja?

Newman arbejde 38:59

Okay, så jeg tror, ​​det er lige ved at være den tid.

Anna-Christina Cabrales 39:02

Ja, jeg er klar til en margarita. Hvad med dig?

Newman arbejde 39:04

Åh, ja, absolut. Jeg er med

Anna-Christina Cabrales 39:05

Lyder godt. Nå, tak, alle for at lytte med, og vi fanger dig næste gang. Vi er spændte på det kommende år, og hvilke overraskende trends vil dukke op i 2024. Har du spørgsmål eller vil du dele dine tanker om 2024 drikkevaretrends? Vi vil gerne vide det. Du kan e-maile os dine kommentarer og spørgsmål på podcast hos Wine Enthusiast dotnet. Og husk, du kan abonnere på denne podcast på Apple, Google, Spotify og alle andre steder, hvor du lytter til dine yndlingsprogrammer. Du kan også gå til wineenthusiast.com/podcast for flere episoder og transskriptioner. Jeg hedder Anna-Christina Cobras og tak fordi du lyttede.

Samantha Sette 39:55

Ud over at producere indhold i verdensklasse, vidste du, at Wine Enthusiast også er den førende shoppingdestination for vinlivsstilsprodukter. Bare besøg vores butik på wine enthusiast.com, hvor du vil opdage et fantastisk udvalg af unikke kvalitetsvarer, der garanteret vil forbedre din vinoplevelse. Fra glasvarer og tilbehør til 1000-vis af unikke vingaver. Det er som en legetøjsbutik for vinelskere. Og glem ikke at beskytte din vin. Vi er landets førende forhandler af vinopbevaringsprodukter. Uanset om du har seks eller 600 flasker, ønsker et vinskab eller et specialdesignet vinrum. Vores gratis rådgivning om vinopbevaring hjælper dig med at finde den perfekte pasform til din samling. Besøg wineenthusiast.com i dag. Vi bringer vin til live. Bragt til dig af Wine Enthusiast-butikken